II. Suluboya Fotoğraf
III. Suluboya Fotoğraf İçin Araçlar ve Malzemeler
IV. Suluboya Fotoğraf Teknikleri
V. Suluboya Resimde Kompozisyon ve Tasavvur
VI. Suluboya Resimde Renk Teorisi
VII. Suluboya Resimde Fer ve Gölge
VIII. Suluboya Resimde Doku
IX. Suluboya Resimde Kıymet
Tipik Sorular
Hususiyet | Akışkan Sanat | Suluboya Sanatı | Akrilik Sanat | Karma Medya Sanatı | Soyut Sanat |
---|---|---|---|---|---|
Orta | Su bazlı akrilik boyalar | Su bazlı boyalar | Akrilik boyalar | Muhtelif medya | Muhtelif medya |
Doku | Pürüzsüz, sulu ve saydam | Opak, dokulu ve katmanlı | Kalınca, dokulu ve opak | Muhtelif dokular | Muhtelif dokular |
Yoldam | Doğal, akıcı ve soyut | Realist, ayrıntılı ve temsili | Realist, ayrıntılı ve temsili | Muhtelif stiller | Muhtelif stiller |
Kabiliyet Seviyesi | Öğrenmesi rahat | Vasatta zor | Vasatta zor | Zor | Zor |
Fiyat | Ucuz | Ucuz | Orta fiyatlı | Masraflı | Masraflı |
II. Suluboya Fotoğraf
Suluboya fotoğraf, dünyanın dört bir tarafındaki sanatçılar tarafınca kullanılan yüzyıllardır mevcud bir sanat biçimidir. Suluboya resimlerin malum en eski örnekleri MÖ 4. yüzyıla, Çin’e dayanmaktadır. Suluboya fotoğraf, eski Mısır, Yunanistan ve Roma’da da popülerdi. Orta Asır’da suluboya, el yazmaları ve öteki dini metinleri resimlemek için kullanılırdı. Rönesans döneminde suluboya fotoğraf, güzel sanatlar ortamı olarak daha popüler hale geldi. Leonardo da Vinci, Raphael ve Michelangelo benzer biçimde sanatçılar, güzel ve karmaşa resimler yaratmak için suluboya kullandılar. 18. ve 19. yüzyıllarda suluboya fotoğraf, JMW Turner ve John Constable benzer biçimde görünüm sanatçıları tarafınca organik dünyanın güzelliğini yakalamak için kullanıldı. 20. yüzyılda suluboya fotoğraf, Paul Klee, Wassily Kandinsky ve Jackson Pollock benzer biçimde sanatçılar tarafınca soyut ve dışavurumcu sanat eserleri yaratmak için kullanıldı.
III. Suluboya Fotoğraf İçin Araçlar ve Malzemeler
Suluboya fotoğraf yapmak için gerekseme duyacağınız temel çalgı ve gereçler şunlardır:
- Bir dizi suluboya boyası
- Bir suluboya fırça seti
- Bir suluboya paleti
- Bir su kabı
- Bir kağıt havlu
- Bir taslak defteri yahut suluboya kağıdı
Bu temel malzemelere ayrıca, aşağıdakiler benzer biçimde birtakım isteğe bağlı çalgı ve malzemelere de yatırım yapmak isteyebilirsiniz:
- Bir su sprey şişesi
- Yoğrulmuş bir silgi
- Bir maskeleme sıvısı
- Bir hükümdar
- Bir kalem
Suluboya fotoğraf yaparken kullanabileceğiniz değişik çalgı ve malzemeleri öğrenerek, ihtiyaçlarınıza en müsait olanları seçebilir ve güzel suluboya resimler yaratabilirsiniz.
IV. Suluboya Fotoğraf Teknikleri
Suluboya fotoğraf sanatında kullanılabilecek oldukca muhtelif teknikler vardır. En yaygın tekniklerden bazıları şunlardır:
- Yıkama: Yıkama, bir fırçayla kağıda uygulanan ince bir sulu boya tabakasıdır. Yıkama, pürüzsüz, eşit bir arka plan kurmak yahut bir resme derinlik ve doku eklemek benzer biçimde muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilir.
- Scumbling: Scumbling, boyanın kağıda ufak, kuru fırça darbeleriyle uygulanmış olduğu bir tekniktir. Bu, bir resme alaka katmak için kullanılabilecek dokulu bir tesir yaratır.
- Kaldırma: Kaldırma, boyanın hala ıslakken kağıttan kaldırıldığı bir tekniktir. Bu, kuru bir fırça kullanılarak yahut kağıdı bir kağıt havluyla emdirerek yapılabilir. Kaldırma, bir resimde vurgular kurmak yahut ilgi çekici şekiller kurmak için kullanılabilir.
- Kuru Fırçalama: Kuru fırçalama, boyanın kuru bir fırça ile kağıda uygulanmış olduğu bir tekniktir. Bu, bir resme teferruat eklemek için kullanılabilen dokulu bir tesir yaratır.
- Lekeleme: Lekeleme, boyanın kağıda uygulanmış olduğu ve hemen sonra tamamen kurumasına izin verilen bir tekniktir. Bu, kaldırılamayan yahut çıkarılamayan kuvvetli, doygun bir renk oluşturur.
- Karıştırma: Karıştırma, iki yahut daha çok boya renginin, renkler içinde yumuşak, kademeli bir geçiş kurmak için karıştırıldığı bir tekniktir. Karıştırma, bir fırça, sünger yahut pamuklu çubuk kullanılarak yapılabilir.
Bunlar suluboya fotoğraf sanatında kullanılabilecek birçok teknikten yalnız birkaçıdır. Ergonomik yaparak bu teknikleri kullanarak güzel ve etkisi altına alan resimler yaratmayı öğrenebilirsiniz.
V. Suluboya Resimde Kompozisyon ve Tasavvur
Kompozisyon ve tasavvur, iyi bir suluboya resminin temel unsurlarıdır. Resminizin unsurlarını sayfaya yerleştirme şekliniz, resmin seyirciye iyi mi göründüğünü ve hissettirdiğini belirleyecektir. Daha etken suluboya resimler yaratmak için izleyebileceğiniz birkaç temel kompozisyon ilkesi vardır.
Kompozisyonun mühim bir ilkesi balans. Dengeli bir tablo, merkez eksenin her iki tarafında eşit ağırlığa haiz olacaktır. Bu, bakışımlı yahut asimetrik balans kullanılarak elde edilebilir. Bakışımlı dengede, tablonun elemanları merkez eksenin her iki tarafında ayna görüntüsünde düzenlenir. Asimetrik dengede, elemanlar merkez eksenin her iki tarafında görsel alaka yaratacak sadece yeniden de dengeli hissettirecek biçimde düzenlenir.
Kompozisyonun bir öteki mühim ilkesi vurgudur. Resminizin odak noktası izleyicinin kolayca tanımlayabileceği biçimde net olmalıdır. Daha parlak bir renk kullanmak, odak noktasını büyütmek yahut resimde daha bariz bir konuma yerleştirmek benzer biçimde muhtelif teknikler kullanarak vurgu yaratabilirsiniz.
En son, resminizin iletmesini arzu ettiğiniz genel ruh halini yahut hissiyatı göz önünde bulundurmalısınız. Bu, muayyen bir duyguyu yahut atmosferi uyandıran renkler, şekiller ve dokular kullanılarak yapılabilir. Mesela, rahatlatıcı ve rahat bir his yaratmak için sıcak renkler ve yumuşak şekiller kullanabilir yahut bir tansiyon yahut drama hissi yaratmak için soğuk renkler ve keskin şekiller kullanabilirsiniz.
Kompozisyon ve tasarımın bu temel prensiplerini izleyerek daha etken ve görsel olarak daha cazibeli sulu boya resimleri yaratabilirsiniz.
VI. Suluboya Resimde Renk Teorisi
Renk teorisi, renklerin birbirleriyle iyi mi etkileşime girdiğini ve bir resimde değişik efektler yaratmak için iyi mi kullanılabileceğini inceleyen bir bilimdir.
Renk teorisinin üç ana bileşeni vardır:
- Renk: Kırmızı, mavi yahut sarı benzer biçimde rengin kendisi.
- Doyum: Rengin aleni renkten koyu renge doğru yoğunluğu.
- Kıymet: Rengin açıklığı yahut koyuluğu.
Renkleri karıştırırken, birbirleriyle iyi mi etkileşime gireceklerini tahmin etmek önemlidir.
Mesela kırmızı ve yeşil benzer biçimde iki tamamlayıcı rengi karıştırdığınızda etkisiz bir gri renk elde edersiniz.
Mavi ve yeşil benzer biçimde iki benzer rengi karıştırdığınızda daha canlı bir renk ortaya menfaat.
Renk çarkında zıt iki rengi, örnek olarak kırmızı ve maviyi karıştırdığınızda bulanık bir renk elde edersiniz.
Renkleri karıştırırken renklerin değerlerini de göz önünde bulundurmak önemlidir.
Mesela aleni bir rengi koyu bir renkle karıştırdığınızda orta değerde bir renk elde edersiniz.
Sıcak bir rengi soğuk bir renkle karıştırdığınızda etkisiz bir renk elde edersiniz.
Renk teorisinin temellerini anlayarak daha güzel ve etken sulu boya resimleri yaratabilirsiniz.
VII. Suluboya Resimde Fer ve Gölge
Fer ve gölge her resmin temel unsurlarıdır ve suluboya da bir kural dışı değildir. Fer ve gölgeyi kullanma şekliniz resimlerinizde derinlik, hacim ve atmosfer hissi yaratabilir.
Suluboya fotoğraf yaparken fer ve gölge yaratmanın birkaç değişik yolu vardır. Bir yol, öznenize gölge düşürmek için pencere yahut lamba benzer biçimde bir fer deposu kullanmaktır. Ek olarak, kağıda daha çok yahut daha azca su uygulayarak gölgeler yaratmak için bir fırça da kullanabilirsiniz.
Fer ve gölgeyi boyarken, gölgelerin kenarlarının devamlı keskin olmadığını anımsamak önemlidir. Gölgeler çoğu zaman çevredeki alanlarla karışarak yumuşak, kademeli bir geçiş yaratır.
Resimlerinizde değişik efektler yaratmak için fer ve gölgeyi de kullanabilirsiniz. Mesela, mühim bilgileri vurgulamak yahut bir drama duygusu yaratmak için ışığı kullanabilirsiniz. Gölgeler, derinlik ve atmosfer yaratmak yahut resimlerinize gizem katmak için kullanılabilir.
Suluboya resimlerinizde fer ve gölgeyi kullanmanın değişik yollarını kontrol edin. Değişik fer kaynaklarının ve fırça darbelerinin iyi mi değişik etkisinde bırakır yaratabileceğini görün. Ne kadar oldukca gözlem yapmış olursanız, güzel ve etkisi altına alan resimler yaratmak için fer ve gölgeyi kullanmada o denli iyi hale gelirsiniz.
Suluboya Resimde Doku
Suluboya resminde doku muhtelif şekillerde oluşturulabilir, bunlar içinde şunlar yer alır:
- Değişik tipte fırçalar kullanmak ve boyayı değişik şekillerde yürütmek
- Boyaya tuz, kum yahut öteki malzemelerin eklenmesi
- Boya katmanları kurmak ve bunların değişik şekillerde kurumasını sağlamak
- Doku alanları kurmak için maskeleme sıvısı kullanma
Doku, suluboya resimde muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilir, örnek olarak:
- Bir resme alaka ve derinlik katmak
- Hareket yahut enerji hissi yaratmak
- Bir resmin muayyen alanlarını vurgulamak
- Daha realist yahut soyut bir manzara yaratmak
Suluboya resminde doku oluştururken, sizin için en iyi kararı veren şeyi bulmak için değişik teknikler ve malzemeler tecrübe etmek önemlidir. Daha karmaşa ve entresan bir doku kurmak için tekniklerin bir kombinasyonunu da kullanabilirsiniz.
Suluboya resminde doku kurmak için birtakım ipuçları:
- Yumuşak fırçalar, sert fırçalar ve dokulu fırçalar dahil olmak suretiyle muhtelif fırçalar kullanın.
- Boyayı değişik şekillerde uygulayın; örnek olarak kuru fırça, kaygan fırça yahut yüklü fırça kullanın.
- Boyaya doku efekti yaratmak için tuz, kum yahut öteki malzemeleri ilave edin.
- Boya katmanları oluşturun ve değişik şekillerde kurumasını bekleyin.
- Doku alanları kurmak için maskeleme sıvısı kullanın.
Birazcık ergonomik yaparak sulu boya resimlerinizde güzel ve entresan dokular yaratabilirsiniz.
IX. Suluboya Resimde Kıymet
Kıymet, bir rengin göreceli açıklığı yahut koyuluğudur. Suluboya resminde kıymet, boyaya eklenen su miktarıyla yaratılır. Ne kadar oldukca su eklenirse, renk o denli aleni olur. Ne kadar azca su eklenirse, renk o denli koyu olur.
Kıymet, derinlik ve kontrast hissi yaratmak için kullanılabildiği için suluboya resminin mühim bir unsurudur. Muhtelif değerler kullanarak, uzaklaşıyormuş yahut arka plandan sıyrılıyormuş benzer biçimde gözüken nesneler yaratabilirsiniz. Ek olarak, resimlerinize gerçekçilik katmaya destek olabilecek vurgular ve gölgeler yaratmak için kıymeti kullanabilirsiniz.
Renkleri karıştırırken, ortaya çıkan rengin değerine dikkat etmek önemlidir. İkisi de aleni olan iki rengi karıştırırsanız, ortaya çıkan renk aleni olur. İkisi de koyu olan iki rengi karıştırırsanız, ortaya çıkan renk koyu olur. Sadece, aleni bir rengi koyu bir renkle karıştırırsanız, ortaya çıkan renk ikisinin içinde bir yerde olur.
Bir rengin kıymeti, ona beyaz yahut siyah eklendikten sonra de değiştirilebilir. Beyaz eklemek rengi daha aleni hale getirirken, siyah eklemek rengi daha koyu hale getirir.
Kıymet, suluboya resminin karmaşa ve incelikli bir öğesidir, sadece en önemlilerinden biridir. Kıymeti ve iyi mi kullanılacağını anlayarak, daha etkisi altına alan ve görsel olarak cazibeli resimler yaratabilirsiniz.
S: Suluboya fotoğraf nelerdir?
A: Suluboya fotoğraf, pigmentlerin suda asılı tutulup kağıda yahut öteki yüzeylere uygulanmış olduğu bir fotoğraf tekniğidir. Ortaya çıkan resimler yumuşak kenarları, yarı şeffaf renkleri ve narin efektleriyle karakterize edilir.
S: Suluboya boyalarının değişik türleri nedir?
A: İki ana sulu boya türü vardır: talebe sınıfı ve sanatçı sınıfı. Talebe sınıfı boyalar daha ucuzdur ve daha düşük kaliteli pigmentlere haizdir, sanatçı sınıfı boyalar ise daha pahalıdır ve daha yüksek kaliteli pigmentlere haizdir.
S: Suluboya fotoğraf yaparken kullanılan değişik çalgı ve gereçler nedir?
A: Suluboya fotoğraf için ihtiyaç duyulan temel araçlar ve malzemeler içinde suluboya boyaları, fırçalar, kağıt ve palet bulunur. Öteki isteğe bağlı araçlar ve malzemeler içinde maskeleme sıvısı, cetveller ve kalemler bulunur.
0 Yorum